Annvandenbossche.reismee.nl

een vlugge update

Ondertussen terug anderhalve week verder, met een gevuld, en paradoxaal genoeg niet gevuld programma.

De werkkampers vanuit heel Europa zijn vorige week aangekomen. Servie, Kroatie, Engeland, Duitsland en Belgie.

Samen knapten we het huis op: met cement en stenen voorkomen dat de schuur instort, heel wat kuiswerk... Ik moet eerlijk toegeven dat werkkamp dit jaar zwaarder was dan twee jaar geleden. Aan de andere kant zijn er ook momenten waarop er bijna niets te doen valt, na het middageten is het moeilijk om terug in gang te komen, en dan doen we eigenlijk bijna niets tot het bijna tijd is om naar huis te gaan:)

Ennn...Ook was er het hoogtepunt van de zomer, namelijk de kermis! Jong en oud komt samen, mensen van het dorp en van het stad.

Dat vergde ook heel wat voorbereidingen.Jammer genoeg viel de kermis een beetje in het water: regen, regen en regen.Het buitenprogramma werd dus beperkt, en de meeste activiteiten vonden binnen plaats in de schuur. De belgen hebben bv in de schuur een echte wafelenbak gehouden en het sloeg aan! door het slechte weer kwamen veel mensen naar de schuur om een echte belgische wafel te proeven met slagroom en chocolade. Jammergenoeg heb ik er zelf niet echt van kunnen proeven, want het deeg was op:(

Verder lag mijn spijsvertering heel het weekend een beetje in de knoop. Tja--wat wil je. Vrijdagavond was er een barbecue in Martins huis. Gooi de woorden barbecue en Tsjechie in een hoed, en je weet hoe laat hetis. Veel vlees, waarondervarkensknietjes, een hele portie cake als dessert. Voor het vlees heb ik bedankt, maar toch me nog volgegeten met tortillas. Daarna waren we nog uitgenodigd bij vrienden vanMartin. En blijkbaar was er een misverstand,want ze hadden een hele maaltijd voor ons bereid, wow. Ik kon geen pap meer zeggen :) Tweemaal overeten dus. Maar alles is nog goedgekomen!

Ik verlies een beetje mijn kunnen om te schrijven, man, mijn tekst lijkt zo synthetisch. Maar ik hoop dat het enkel een fase is waar ik door moet:)

toedels!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!