Annvandenbossche.reismee.nl

en ondertussen

Ahoj,

Na een tijdje blogstilte ben ik er weer...

vorige week:

- heb ik ontdekt dat je ook veel kan doen met groenten op de barbecue. Groentenbrochetten met kruiden, slurpt veel olie op en waarschijnlijk niet zo gezond, maar lekkerr:)

- was het, zoals je waarschijnlijk kan afleiden uit de vorige zin, stralend mooi weer!

- dat nu naar druilerig regenweer is omgeslaan.

- ben ik tot de conclusie gekomen dat ik beter niet meer ga zwemmen, of toch niet meer zoveel,, omdat ik denk dat ik overgevoelig ben voor het chloor in het zwembad.

- ben ik klatovy gaan bezoeken, Martin had er een concert, en heb ik dan maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om de cultuur op te snuiven, mooimooi...

- is er weer een duits-tsjechische bijeenkomst geweest, waar ik de enigste belg was en bijgevolg vooral engels praatte(volgen wie volgen kan)

- is mijn praktisch deel van mijn mini project 'officieel' van start gegaan met het maken van paardebloemenlimonade. Foto s volgen! Er groeien nog niet zoveel kruiden in de tuinen, dus ik ben een beetje beperkt, maar zo heb ik natuurlijk minder dingen om te kiezen, en hoe minder de keuze is, hoe makkelijker je kan kiezen:) Vandaag heb ik een soort kruidenolie gemaakt, om in salades te mengen, Die moet nog een paar weken in de zon staan en is dan klaar voor gebruik . Ook heb ik vandaag een muntcake proberen te bakken. Ik vond de muntsmaak iets te sterk, maar heb er een oplossing voor gevonden: een stukje aarbei erop, en de smaken passen héémels goed bij mekaar! Verder staat er nog op het programma: kruidenmengsels voor de thee(wel met niet geneeskrachtige kruiden, logisch...ben geen dokter), zalfjes, limonades, likeur ... en tijd is zo beperkt...

want ... eind juni, of beter gezegd, midden juni eindigt het therapeutisch seizoen. Dan hebben de clienten zomervakantie en wordt het centrum opgeknapt en klaargemaakt voor september, door vrijwilligers van heel europa.

- en dan begint het echte zomerseizoen... ik kijk al uit naar de zomer in Tsjechie. Dat vind ik toch altijd het leukste seizoen. Winter, donker om 5 u ...misschien heeft het ook zijn charme maar geef mij maar de zomer:)

- morgen probeer ik een les taichi uit met een redelijke zotte(hoewel zot...voor mij is 'vrij' het beste woord:) een hele vrije)vrijwilliger

- ben ik naar een klassiek concert geweest , de eerste keer in mijn leven...een klasgenoot uit de taalles speelde er, en het was echt mooi, het was voor mij net een uurtje meditatie.

- ben ik gisteren gaan verlorenlopen in het bos. Gelukkig ben ik nog op het juiste pad terechtgekomen voordat het begon te regenen en donker worden, anders zou ik toch wel wat gepanikeerd hebben.

- Denk ik dat ik het bos toch wel erg zou missen(het verlorenlopen uiteraard niet)...zalig toch, de straat oversteken, en je bent in het bos. Je kan er gaan lopen, kampvuren, zwemmenof gewoon eentje gaan drinken in de cafetaria aan de rand van het bos. Helemaal platteland is misschien iets té voor mij, maar leven aan de rand van het bos, met een tuin en een hond(wie had dat gedacht... ik ben dit jaar echt van honden beginnen houden,), ooooh zalig!

poedels X

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!