Annvandenbossche.reismee.nl

wekelijks bericht vers van de pers

Genietend van een fruitslaatje, heb ik besloten mijn wekelijks berichtje een dagje te vervroegen.

In het begin was het nog een tweedagelijks berichtje, ik vind het jammer dat ik dit nu niet meer haal, maar ik hoop dat mijn wekelijks berichtje toch alle honger naar informatie een beetje stilt :)

De afgelopen week hebben mijn collegas stiekem gelachen toen ik vroeg als er nog 'prase' was in de tuin. Ik bedoelde uiteraard 'prace' , maar omdat een verspreking in het tsjechisch ook zo vlug gebeurd, heb ik dit dus ook gedaan. Wat ik dus vroeg, was als er nog varken in de tuin was, maar natuurlijk bedoelde ik als er nog werk in de tuin was.

Prase, prace, praze ... drie woorden, een letter verschil, maar een totaal andere betekenis :)

Vorige week kwam het zonnetje ook tevoorschijn, dus zoals het op het platteland voorgeschreven wet is, begonnen we de tuin klaar te maken voor de zomer. Harken, zaaien... toch ook een compleet nieuwe wereld voor mij.

Harken, zaaien...en nu ben ik hard aan het denken, lieve mensen, wat ik nog gedaan heb vorige week, maar ik kan er nu eventjes niet opkomen. Ofja, ik heb soep gekookt met een client, jullie weten al dat ik dit doe, maar vorige week en gisteren was het toch even moeilijk:

X doet zout bij de soep.

'ja, het is nu wel genoeg, hoor, of we gaan hier sebiet zout vretten'

X heeft het niet gehoord en doet nog meer zout bij de soep

'STOP!'

X doet voort ...

Het is een client die een beetje bekend staat voor zijn selectieve doofheid, met selectieve soep tot gevolg. Je moet al beginnen roepen of lichamelijk tusseninkomen voor hij echt stopt. Een beetje zoutige soep als gevolg, maar de Tsjechen zijn dat hier toch gewoon, dus dat maakt niet uit :)

voor de rest heb ik vorige week..hm gebadmintond, naar de teeshop geweest, taalles geweest, eigenlijk niet zoveel beleefd . In het weekend was ik bij Martin, en die had mij overhaald om naar het kindercarnaval te gaan, hij moest daar de sound service doen. Zat ik daar tussen die kleine purnukkels, beetje kijken en nog mijn tsjechich kunnen oefenen, gelukkigwaren er toch nog mensen die met mij willen praten en niet weglopen vanaf het moment dat ze horen dat ik geen tsjech ben :) Het is alsof je op hun gezicht kan lezen dat er een vreemdelingentaalswitchalarmbel afgaat, haha, niet verkeerd bedoeld hoor.

Ondertussen hoor ik ook wel zo eens per week de vraag wat ik ga doen na dit jaar. Ja, ik weet het nog niet, ik kan het jammergenoeg niet voorspellen ... maar zowiewo kom ik in september wel naar huis hoor, om daar in rust te bezinnen, of eventjes te werken ..

Zo, ik ga het hier bij laten, ik zou ook graag echt proberen om meer op mijn blog te schrijven dan eens per week, maar ik zou ook wel graag eens willen weten wie hem eigenlijk leest, naast de vaste gang, ook zo een beetjein wat jullie allemaal geinteresseerd zijn om te horen? reacties zijn dus altijd welkom !!

Reacties

Reacties

papa

hoe meer dagelijkse anecdotes,hoe
meer fratsen van u of de clienten,
hoe beter!!!

tantan

Ja hoor!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!