Annvandenbossche.reismee.nl

vorige week en deze week

Vorige week was het eventjes stil op de blog. Ik was namelijk in Liberec, voor mijn midtermtraining. Hierin werden de voorbije zes maanden besproken, hoe het loopt op het project, wat je nog verwacht, hoe de integratie loopt ... Daarnaast werd er ook heel veel gelachen( en de fransen waren in form met hun mopjes over de belgen), gegeten (! amai, echt zot hoeveel ze daar aten. De lunch was nog maar net gedaan of er stond al een dikke taart op je te wachten), gesport (een afdaling van een heuvel in de bijtende kou en slipperige grond), genetwerkt(als dat een nederlands woord is :)) Fotos in nieuw fotoalbum op deze blog !

Verder nog...begin deze week.

Gisteren was het eventjes schrikken toen een client naar me toekwam met een mes in haar hand, al wenend. Ze was niet aan het koken, nee. Ze had niks gedaan, maar het was wel duidelijk wat ze wou(?) doen. Ze heeft al een tijdje zware zelfmoordneigingen. Ik heb haar dan een dikke knuffel gegeven( kan voor sommigen hier heel raar klinken. Maar voor sommige mensen doet ditzoveel, veel meer dan elke andere behandeling, en zolang je je grenzen duidelijk aangeeft, zie ik hier geen problemen in)en het mes afgepakt, en gerapporteerd aan de verantwoordelijke van het centrum. Blijkbaar had ze dit gedrag al eerder vertoond ...

Vandaag, uitstap met de clienten naar Technomania, tsjechische variant van technopolis. Leuk, vooral interessant om mijn tsjechisch nog wat bij te schaven. De groep werd namelijk ingedeeld in drie: een groepje met een therapeut, een met de stagiair en een met mij. Ieder groepje moest opdrachten uitvoeren, die uiteraard in het Tsjechisch uitgelegd werden. De belangrijkste dingen verstond ik, maar voor sommige dingen moest ik toch extra uitleg vragen. Een beetje stom he, als je een groep met begeleiden en je verstaat de opdracht niet :) ik denk dat de technomania-man dacht dat ik zelf een client was. Maar kom, al bij al ging het goed en ben ik eigenlijk wel trots op mezelf !

Vanmorgen ben ik nog eens op straat aangesproken door een straatverkoper. oei dacht ik, vlug maar zeggen dat ik geen tsjechisch spreek, dan ben ik er vanaf. Begint die wel in het engels ! Het was een monnik uit Praag. Hij sprak mij aan, zei hij, omdat ik er een beetje alternatief(?) uitzag(ik zal dat maar als complimentopvatten :))en dat hij dacht dat ik wel geinteresseerd was in een boek over het boeddhisme. Daar had hij wel gelijk in, Hij gaf mij een boek over het boeddhisme, en daarbovenop nog een boek over reincarnatie. Gratis ! Ik heb er een kort gesprekje mee gehad en het leek me een heel insprirerende man, stevig met beide voeten op de grond. een leuk begin van de dag.

toedeloe,

oohja, ik heb binnen een uurtje mijn eerste taalles in het nieuwe taalcentrum. Benieuwd wat dit gaat geven :)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!