Annvandenbossche.reismee.nl

de activiteiten op het project

Al een tijdje geleden dat ik nog over het project geschreven heb. Wel over de twee grote activiteiten die ze onlangs hebben georganiseerd, de desítka en de svickovani.

De laatste weken zijn we begonnen met het organiseren van kleine activiteiten, zoals het maken van een pexeso met fotootjes van de clienten ( pexeso wordt hier echt graag gespeeld :)), enkele knutselactiviteiten en een quiz is ook nog in aantocht. Daar heb ik ook een tijdje aan gewerkt samen met mijn EVS genote. Want uiteraard moet de quiz in het tsjechisch opgesteld worden, en niet gericht op pure kennis, want daar hebben ze niet zoveel aan. Ook heb ik er enkele muziekfragmenten ingestoken, de tsjechische muziek is mij nog niet zo eigen, dus heb ik ook wat research moeten uitvoeren voordat ik mijn vragen kon opstellen. Zijn jullie niet eens benieuwd naar dé bekende muziek in Tsjechie? Wel

Er is natuurlijk Karl Gott, gekend bij jong en oud, een beetje de belgische eddy wally? hoewel ... karl gott heeft niet de reputatie om een beetje 'anders' te zijn zoals den Eddy :)

http://www.youtube.com/watch?v=NK5jOVXqjlA

http://www.youtube.com/watch?v=0DvMSX-55Qc

En hieronder de Mig 21...

http://www.youtube.com/watch?v=5XiVx5m7mcQ&feature=fvsr

Tot hier een korte culturele uitwisseling!

Deze kleine activiteitjes organiseren we tussen 2 en 3, in de vrije tijd, die gericht is op mentale ontspanning. Het gebeurt ook wel dat de clienten zin hebben in iets heel anders. Zo is er een client die altijd 'mens erger je niet ' wilt spelen in de vrije tijd en helemaal niet zo ge?interesseerd is in alternatieve activiteiten.

Naast deze kleine activiteiten, werk ik ook meer met de clienten zelf. Zo strijk ik op maandag met een client, we maken alleen soep...

Volgende week hebben we een weekje off van het project, het is dan namelijk EVS midterm training. En we gaan naar Liberec. Nu hebben we hiervoor de opdracht gekregen om iets voor te bereiden voor de groep. En ik heb deze avond een plotse en genialeingeving gekregen, maar ik weet niet als het haalbaar is. Nog eventjes over peizen ')

groensels

Reacties

Reacties

papa

wat is een pexeso ?
Je maakt mij nieuwsgierig:welke geniale ingeving ?Na zuid-tsjechie nu naar het noordelijke Liberec,niet
zo ver van de plaats waar we laatst op vakantie waren:remember de zatte pool

mama

ja, de muziek is een beetje Will Tura achtige, Eddy Wally achtige trend. Ik zou zelfs zeggen, de Mig 21 doet mij denken aan Duitse muziek, met worst enzo...

Eline

Oh kvind de muziek wel tof :D
Is maya de bij tsjechisch, nee toch?
En de activiteiten klinken ook heel leuk :)

ikzelf

pap: de geniale ingeving is je reeds bekend denk ik :)
eline: maya is niet tsjechisch, maar het liedje van de duitse versie is gemaakt door karl gott :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!