Annvandenbossche.reismee.nl

de boog kan niet altijd gespannen staan

Deze week!

Naast het voorleggen van de vragenlijsten op het werk en het werken in het centrum was er natuurlijk ook tijd voor onstpanning. De boog kan niet altijd gespannen staan. Voor de clienten was er het zwemmen op dinsdag. Het was de eerste keer dat ik ging zwemmen, ik ben niet echt een waterrat, vooral niet als het buiten vriest en je van de koude in dat koude zwembad moet springen. Toen we toekwamen, zag ik dat het systeem wat anders was dan in Belgie. Een gemeenschappelijke ruimte voor de vrouwen om je aan en uit te kleden. Op zich heb ik daar helemaal geen problemen mee, maar het feit dat we daar stonden met clienten en therapeuten , vond ik toch wat onwennig, omdat er naar mijn belgisch aanvoelentoch nog altijd ergens een client-therapeut verhouding isdietoch wat vervaagd als je daar allemaal gezellig samen in je nakie met mekaarkeuvelt :)Vooral toen we uit het zwembad kwamen en iedereen zijn zwentenue afsmeet om onder de gemeenschappelijke douches het zwembadwater van zich af te spoelen.

'Ann, concentreer je op je shampoo.'

' oei, kijk niet naar links, kijk vooral niet naar daar. woeps, te laat !'

' shampoo, ann, shampoo. nieuwe shampoo van head en shoulders. '

' kijk niet naar rechts, want daar staat x, en straks gaat ze denken dat ik expres naar daar kijk. Vooral niét kijken,'

' de shampoo, Ann.Ja, riekt best wel lekker, een nieuwe shampoosoort?....

' oeioei, Y komt naar mij en gaat iets vragen. Concentreer je op de inhoud van het gesprek... inhoud gesprek ... inhoud gesprek...inhoud.....oei!

Het lijkt wel of mensen hier veel minder problemen metnaakthebben dan in Belgie. In Ledovec zijn er ook gewoon gemeenschappelijke kleedkamers voor vrouwen én mannen, therapauten én clienten. Zo heb ik al velen eens van een andere kant gezien. Ik kan me niet inbeelden dat dit ook zo zou zijn in Belgie.

Daarnaast ben ik nog een tsjechische meeting geweest met de bedoeling om mijn tsjechisch wat te verbeteren en in te oefenen, maar uiteindelijk bleek dat vele tsjechen gewoon hun engels wilden oefenen en dus is het ook wat anders uitgedraaid. Kreeg ik weer de usual vragen over belgie en de politiek, kreeg ik verbaasde reacties wanneer ik zei dat belgie aan de zee grensde en dat er drie talen gesproken werden . het werd een supergezellige avond, enkele mensen leren kennen die me al direct uitgenodigd hebben om een tsjechisch feestje te bouwen.

Dan was er het hoogtepunt van de week: de party voor het tienjarig bestaan van ledovec ! Jaja, onze organisatie bestaat tien jaar en daarnaast was het de verjaardag van de twee verantwoordelijken en oprichters van ledovec, redenen genoeg om te vieren dus !We hadden er al heel lang naar toe gewerkt, en het is echt een onvergetelijk feest geworden met veel verrassende momenten. Lieve mensen, bij foto's zie je meer over hoe dit gelopen is. In een zin samengevat: een typisch tsjechischfeest op het platteland, met leuke en onverwachte wendingen. Maar zie foto!s voor meer uitleg,

s pozdravem

toedeloe

Reacties

Reacties

ilse

Ojee, dat gezamenlijk omkleden en douchen lijkt me inderdaad wel wat bevreemdend zeg... Ik kan me inbeelden dat je je dan inderdaad heel geforceerd probeert te focussen op andere dingen om toch maar niet verdacht te worden van gegluur naar cliënten. Maar ik moest wel lachen toen ik het zo las, je hebt het heel leuk beschreven :p. Wanneer ga je nog eens zwemmen? :D

De foto's zijn leuk. Zo'n taarthoed mogen ze hier ook wel gaan invoeren, zo taart op stand-by, dat kan alleen maar positief zijn ;).

tantan

Ha ha! Dat van die douche brengt herinneringen terug aan Rusland. Daar was dat ook zo. Dikke matrones die zich lustig stonden te wassen, oude en jonge, iedereen door elkaar. Daar leer je een nieuw zicht krijgen op verouderen :) Deed mij ook denken aan de wc's zonder deuren! Dat moet je maar eens voorhebben. De mensen gingen daar ook naar het strand in hun ondergoed. Nu ja, 't is ook al lang geleden hoor. Veel plezier op de feestjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!