Annvandenbossche.reismee.nl

nog een weekje

Ahoj !

typ ik vanuit een nog steeds besneeuwd landschap, een zevental graden onder nul. Ik begin al een klein beetje gewoon te worden aan de koude ondanks het gebrek aan een vetlaagje.

In Ledovec is men sinds enkele weken beginnen koken met vlees. Om een vetlaagje te kweken en de winter te overleven, zeggen de therapeuten. Ja, want normaal wordt er in Ledovec alleen maar vegetarisch gegeten, zowel voor praktische als ecologische redenen, en hier heb ik helemaal geen problemen mee.

Ik heb dit patroon een beetje overgenomen en kook ook op mijn appartement weinig met vlees. Dat had ik toch nooit gedacht, weinig vlees eten in tsjechi?e, dat klinkt een beetje als weinig frietjes eten in Belgiúe.

Maar kijk... volgende week begeef ik mij al richting BElgi§e. Het wordt een beetje een drukke week, ik moet nog enkele cadeautjes kopen, en er zijn ook nog de kerstfeestjes van ledovec, de taallesgroep, en de evs-vrijwilligers. En een kerstmarkt in Praag!

Maar het zijn niet allemaal feestjes hoor. Ondertussen probeer ik nog steeds de taal beetje per beetje onder de knie te krijgen en heb ik al een aanvraag ingediend om engelse, franse of nederlandse taalles te geven in een taalschool. Hoogstwaarschijnlijk gaan enkelen van jullie bij deze zin jullie wenkbrauwen fronsen. Ik ben inderdaad geen taalleerkracht en heb hier een diploma voor. Maar het gaat over de basis van de basis, de basis van basisengels, de basis van basisfrans ... en hier heb je blijkbaar geen diploma voor nodig. Enkele evs-vrwijilligers hebben mij dit al voorgedaan.

Ik denk niet dat dit in Belgi§e zou mogelijk zijn, toch niet aan een taalschool. Enfin, het zou een leuke bijverdienste zijn en ik zou er ook nog wat ervaring mee opdoen. Dus nu nog even mijn cv opmaken en verzenden!

Lieve mensen, ik ben er weer eens mee vandoor. Vanavond worden er kerstmisliederen gezongen op het hoofdplein in Plžen, en wie weet zing ik ook wel, na enkele glu!hweintjes.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!