Annvandenbossche.reismee.nl

derde keer, goede keer.

Ahoj iedereen !

Jaja...Hier ben ik weer... met een nieuwe blog. Ondertussen al de derde. Derde keer, goede keer ?

OP mijn vorige blog was het heel moeilijk om reacties te geven. En dat miste ik nu echt, reacties op mijn avonturen, op wat ik hier beleef, op alles ... En voor jullie was het waarschijnlijk ook minder interessant omdat jullie niet konden reageren. Een interactieloze blog, dat vond ik toch wel wat saai !

Ziehier dus mijn derde blog die de twee belangrijke eigenschappen van mijn twee vorige blogs combineert : namelijk het plaatsen van reacties en het plaatsen van foto!s. Super, toch ?

En mensen, ik verstuur dit berichtje vanop een andere computer. Een tsjechische laptop, met van die tsjechische tekentjes. Kijk maar: ? ž ý á í ? š ?. Op mijn andere laptop had ik dit niet. Dat is dan ook het enige voordeel aan het feit dat mijn belgisch laptopje gecrasht is. JA inderdaad, RIP. het enige geluidje dat hij maakt wanneer ik hem aansteek is een vreemd biepgeluidje. Maandag vliegt die naar de computerdokter, en ondertussen heb ik van de lieve mensen van mijn project een noodlaptop kunnen lenen.

Want mensen, ik ben vanavond alleen thuis. Ik ben een klein beetje verkouden en een groot beetje moe. Daaro? heb ik de verstandige keuze gemaakt om vanavond de bijtende sneeuwkou te laten voor wat het is,en niet mee te gaan naar een soort vrijwillgersfeestje, Tijd voor herbronning en achterstallig huishoudwerk.

En ondertussen op het project...

hebben we nog eens gepraat in hoeverre iniatiefname mogelijk is, en in welkemate je je eigen inbreng kan doen.Ik stelde voor om eens zelf, samen met de andere vrijwilligster, een activiteit te organiseren op dedinsdagen.Ook stelde ik voor om eens zelfbelgisch gerechten te koken, samen met cli?enten. Waarom ik dit voorgesteld heb, weet ik niet, ik zal het als een uitdaging opgenomen hebben om belgische gerechten te koken terwijl ik eigenlijk niet zo heel goed kan koken. Ach ja, het kan maar beteren :) De omeletfase ben ik toch al lang voorbij.

Hoe dan ook, mijn voorstellen werden goedgekeurd. Na de kerstvakantie gaan we eens samenzitten om alle idee§en te bespreken. Nu heb ik nog drie weken om na te denken over welke activiteiten we kunnen doen, en wat we kunnen koken.

En over koken gesproken, gisteren zijn we naar een internationale foodavond gegaan, of hoe noem je dat in het nederlands. We werden uitgenodigd door een andere EVS vrijwilligster in Plzen die ik heel toevallig aan de telefoon had wanneer ik aan het informeren was over mogelijke taaluitwisselingen. We hebben dus de eerste Plzense vrijwilligsters ontmoet, super ! De andere studenten waren allemaal Erasmussers die in het studenthuis woonden waar het feest plaatsvond.

Hoe dan ook, iedereen moest wat eten meebrengen van eigen land. We hadden nogal weinig tijd om zelf iets uitgebreid te bereiden, dus hebben we vlug chocmousse gemaakt. En oke, dat is niet van Belgi§e, maar niemand heeft er iets van gezegd, dus sjjjjjtt :).Ook bracht ik drie pintjes mee die ik hier nog had liggen. En het heeft hen gesmaakt, enkele Polen hebben ons zelf ten huwelijk gevraagd omdat het zo lekker was.

Zo, ik denk dat ik maar eens ga slapen voordat deze computer ook nog crasht.

Ahoj

Reacties

Reacties

Ann

Kijk, het lukt om te reageren. Hoera !

Wouter

Ik ben de eerste om te reageren. tot 23 december!

Eline

Hey Ann! Chocomousse ik dacht dat het Belgisch was xD of van welk land komt dat anders? Ik ben blijkbaar niet op de hoogte..
Btw, zou je niet beter aan een boek geginnen :P je schrijft echt heel veel !! :D
haha
kusje en tot gauw :D

ilse

De link met chocolade is Belgisch genoeg denk ik ;-)

Ann

ja, de link met Belgi§e is duidelijk de chocolade, maar oorspronkelijk is chocolademousse niet afkomstig van hier maar van ergens anders, dacht ik ergens te lezen :)
Mja, een boek schrijven is een van mijn dromen, haha.
Maar het is ook maar met momenten dat ik echt ge?inspireerd( ik vind het trema niet op dit nieuw toetsenbord) en gemotiveerd ben om te schrijven.

mama

op www.een.be vind je recepten van Jeroen. Ga eens naar het programma van Jeroen (op één vandaag) en dan naar recepten. Daar zitten ook vegetarische recepten tussen.

mama

Nog vergeten te zeggen:
je kan het filmpje downloaden van Jeroen. Het wordt getoond hoe je het maakt.

tantan

Coucou! Ik ben blij dat we weer eens kunnen 'babbelen'! Zal ik maar wat zon opsturen, het is hier weer heel erg goed ... :)

Ann

tantan : een vriendelijk voorstel, maar ik ben wel blij eigenlijk met de 20 cm sneeuw en koude hier, het heeft iets gezelligs en kerstmisachtigs :) hihi.
mama: dankuwel ! ik ga dan eens kijken !

Julie de Géorgie

Ahojky! Jij houdt wel van verhuizen zeg :) Ik vind dit de (of is het het?) mooiste van je 3 blogs, veel plezier ermee & schrijf ze!

opa en oma

blij dat we eindelijk je blog gevonden hebben.we begrijpen stilletjesaan hoe het bij jou allemaal gaat en loopt.we lopen hier nu ook in 10 cm sneeuw.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!